Indonesia dan Malaysia Sepakat Bentuk Satgas Percepatan Peningkatan Kerja Sama Ekonomi

Indonesia dan Malaysia Sepakat Bentuk Satgas Percepatan Peningkatan Kerja Sama Ekonomi
Sumber: Kementerian Luar Negeri

KONSUL Jenderal RI Johor Bahru bersama tim Ekonomi Konsulat Jenderal Republik Indonesia (KJRI) Johor Bahru melakukan pertemuan awal tahun dengan YB Mohd Hairi Bin Mad Shah, Pengerusi Jawatankuasa Sukan, Belia, Pembangunan Usahawan, Koperasi, dan Sumber Manusia, Selasa (10/1).

Dalam keterangan yang diterima di Jakarta, Kamis (12/1), turut hadir dalam pertemuan tersebut, yakni Pengerusi Jawatankuasa Pelaburan, Perdagangan, dan Hal Ehwal Pengguna Negeri Johor YB Lee Ting Han dan Pengarah Eksekutif PUJB (Perbadanan Usahawan Johor Bahru) Tuan Hj Mohd Radzi Mohd Amin.

​​Dalam pertemuan tersebut, kedua pihak sepakat mengisi 2023 dengan berbagai kegiatan peningkatan TTI, baik dari Johor Bahru ke Indonesia maupun sebaliknya. Terkait dengan itu, kedua pihak sepakat untuk membentuk Satuan Tugas (Satgas) Percepatan Peningkatan Kerja Sama Ekonomi Indonesia–Johor.

Makanan kucing

Satgas terdiri atas pejabat Malaysia di bidang terkait di Johor Bahru dan para pejabat KJRI Johor Bahru maupun pejabat terkait di Indonesia, seperti pemerintah provinsi/daerah yang terdekat. Adapun tugas satgas tersebut nantinya, yaitu mengidentifikasi capaian jangka pendek, menengah, dan jangka panjang dari kerja sama tersebut. (J1)

Baca Juga:  Bea Masuk Tinggi, Sabun Indonesia Tetap Diminati Pasar Mesir
Laoshidaishu Germany PC Material Polo Koper

Related posts